Циљ:
- ученици кроз различите активности увиђају међуповезаност свих живих бића на нашој планети , развијају одговоран однос према квалитету сопственог живота, што обухвата и однос према околини и однос према здрављу; разумеју сопствену одговорност и одговорност заједнице у изградњи личне и заједничке будућности, као и будућности наредних генерација; понашају се одговорно, хумано и толерантно у друштву; реализују унапред осмишљене идеје и учествују у пројектима који се тичу школе и локалне заједнице.
- развијају међупредметне компетенције : одговоран однос према здрављу; одговоран однос према животноЈ средини; одговорно учешће у демократском друштву; предузимљивост и оријентацију према предузетништву.
Узраст ученика : сви узрасти од првог до осмог разреда
Начин организовања активности :
кроз интегрисану наставу и међупредметно повезивање , нарочито предмета у првом циклусу: свет око нас; природа и друштво, ликовна и муичка култура, грађанско васпитање, верска настава , слободне активности.
У другом циклусу: биологија, хемија, физика, техника и технологија, информатика, ликовна култура, музичка култура, физичко и здравствено васпитање, слобоен наставне активности – вежбањем до здравља, животне вештине, моја животна средина, цртање, вајање и сликање, чувари природе.
Носиоци активности :
- стручна већа и активи (актив наставника физичке културе, актив биологије, хемије, физике, актив Технике и технологије, информатике , ликовне културе, музичке културе, српског језика; наставници слободних наставних активности (Вежбањем до здравља; Животне вештине, Моја животна околина, Цртање, вајање и сликање, Чувари природе);
- стручни сарадници школе ; наставнико веће, педагошки колегијум
- тимови у школи: (Тим за пројекте у школи; Тим за екологију, Тим за развој међупредметних компетенција и развој предузетништва, Тим за професионалну оријентацију, Тим за заштиту ; Стручни тим за инклузивно образовање ,
- одељењске заједнице 1 до 8 разред
- ученичке организације : ученички парламент, вршњачки тим
- сарадници: директор школе, управни органи, савет родитеља.
Потребна средстав за реализацију активности:
покретни панои , папири у боји А4 формат, папир за израду плаката, компјутери у учионицама или лаптопови за презентације видеа и филмова ученицима; папир за штампање похвалница; прелазни пехар за награђивање ученика.
Време реализације – током школске 22/23 . године према плану пројектиних активности .
Пројектне активности :
Активности | Динамика | Носиоци – сарадници | Ефекти – начин праћења оставривања |
Договор о пројектним активностима у школи | 23. август 2022. | Тима за развој школског програма иТима за обезбеђивање квалитета и развој установе | На основу планова осталих програма који допринсое квалитету рада школе – сагледане потребе и могућности планирања пројеката у школи током 22/23. |
Израда нацрта пројекта на основу планова који доприносе оставривању квалитета рада школе (план заштите здравља, заштите животне средине , заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, плана професионалне оријентације). | Почетак септембра 2022. | Тим за развој школског програма , Тим за пројекте | Израђен нацрт пројектних активности |
Договор о подели послова и активности у пројекту | Септембар | Координатори тимова: за развој школског програма , за пројекте, за заштиту, за екологију , за ПО, за међупредменто повезивање и предузетништво, за инклузивно образовање | Представљен пројекат и постигнут договор о реализацији и начинима прађења ефеката и остваривања пројектних активности током године . |
Поставка покретног паноа и израда плаката са датумима важних за екологију , здравље , безбедност | Септембар | Тим за екологију, тим за заштиту , наставник биологије , | Постављен покретни пано у холу школе са називом пројекта, циљем, активностима Урађени плакати истакнути на видном месту у холу школе , прилог за школски сајт |
Обележавање датума : дан животиња 4. октобар – гледамо филмое о животињама. /серија Опстанак – острво мрких медведа; овде живе змајеви; заједно су јачи; магија месеца итд/ Штитимо и чувајмо та дивна створења“ Моја омиљена животиња /кућни љубимац – изложба фотографија у холу | Октобар | Тим за пројекте Тим за екологију Наставници биологије | Изложене фотографије у холу школе са порукама „Чувајмо и штитимо та дивна створења“ , прилог за школски сајт. |
Патрола – стоп насиљу : покажите своје вредности и правила- припреме за одељењске смотре | Октобар | Одељењске старешине, директор школе, тим за заштиту, пп служба Уенички парламент , | Најбоља одељења добијају похвалнице |
Чувајмо нашу планету – шта би поручили владама свих земаља на свету у вези климатских промена ; „девојчица која је ућутала свет на 6 минута“ – видео | Октобар | Тим за екологију , учитељи, наставник биологије, наставник географије | Поруке постављене на пано, видео – поручујемо свим владама на свету , прилог за школски сајт |
Еко патрола – Најчистија и најбоља естетски уређена учионица – припреме за одељењска такмичења и смотре | новембар | Одељењске старешине, директор школе, тим за заштиту , пп служба Уенички парламент | Најбоље одељење добија прелазни пехар |
Страница на сајту – посвећена екологији | новембар, децембар | отворен астраница , постављени прилози | |
угледни час – радионица о дискриминацији /животне карте/ са ученицма петог разреда | Октобар | Наставници физичког , педагог, психолог, логопед | Радионица са ученицима петог разреда , прилог за школски сајт |
У здравом телу, здрав дух – вежбе за здрав живот . Шта је стварно важно ? Здравље на првом месту – ликовна изложба радова на тему здравља. Трибина о здрављу | Октобар | Наставници физичког Наставници ликовног, Наставник СА „вежбањем до здравља“ | Ученици и наставници показују и изводе вежбе. Изложба радова у учионицама и холу . |
„Та дивна емпатија „ – четири корака до срца – драмски приказ Трибина за родитеље и ученике | Новембар , децембар | Педагог, драмска секција, директор, одељењске старешине, школски одбор, савет родитеља | Сценарио трибине (драмски прилаз 4 корака емпатије, |
превентивне радионице са ученицима- самопоштовање , слика о себи | током године | пп служба | реализоване радионице, прилози за школски сајт |
Међупредметно повезивање – Зашто треба да чувамо планету? Богатства која нам даје наша планета. | октобар , новембар март-април | Разредна већа 1,2,3,4 разреда Пп служба | Организован тематски дани: – „Наша планета“ -„Богатство“ – Деца ће спасити планету Видео приказ и текст за школски сајт |
ЈА ЧУВАМ ПРИРОДУ -Зашто треба да штедимо ресурсе: ел.енергију и воду? -Да ли човек својим понашањем чува планету? -Које вредности природе су заштићене ? – Како човек утиче на природну средину својим понашањем? Активирајмо се и уредимо нашу околину | Октобар, новембар Фебруар, Март . Април- мај | Грађанско васпитање; Чувари природе, Моја животна средина (Цртање , вајање и сликање Разредна већа 5. до 8. разред Пп служба Наставник СА „Чувари природе“ Актив биологије | . Пројектна настава – подела тема унутар разреда и вршњачко учење (старији – млађима ) Спроведена акција уређења школског дворишта |
Рециклирајмо – чеп за хендикеп | Новембар | Директор, савет родитеља, сви ученици и наставници школе | Ефекти акције –прилог за сајт |
Моје будуће занимање – како га изабрати ; о ком занимању је реч – квиз ; ја за десет година – маскенбал , четврти разред | Фебруар | Одељењске старешине 7. 8 разреда , тим за ПО заинтересовани родитељи | Изложба ликовних радова. Прилог за школски сајт |
Дан планете Земље 22. април. Осликајмо на школском дворишту нашу планету; израда макете планете Земље од рециклираних материјала | Април | Наставник СА Цртање, вајање и сликање , 4 и 5.раз. актив географије у сарадњи са учитељима | прилог постављен на школски сајт и летопис школе |
Сарадња са установама и организацијама за заштиту животне средине на општини Палилула | Април | Одељењске старешине, директор школе | Организовано предавање за ученике |
Отворено о насиљу – трибина за родитеље са скечом „А могло је боље „ | Одељењске старешине, директор школе, тим за заштиту, пп служба Ученички парламент, Вршњачки тим Драмска секција | Прилог о одржаној трибини за школски сајт | |