Спортски савез особа са инвалидитетом Београда под покровитељством Министарства за људска и мањинска права и друштвени дијалог и града Београда (Секретаријат за спорт и омладину и Секретаријат за социјалну заштиту), а уз подршку Секретаријата за образовање и дечију заштиту и у партнерству са Српским филантропским форумом, у периоду од септембра 2021.  до фебруара 2022.   су започели велику акцију “Радујмо се заједно”.

У циљу оснаживања школа за унапређивање инклузивне образовне праксе,  реализован је програм подршке у школама.

Пројекат „ Радујмо се заједно „ има за циљ да приближи децу са и без инвалидитета и да помогне да се обезбеде потребни услови за развој инклузије у предшколским установама и школама, као и да анимира децу са инвалидитетом да се укључе у неки и од организованих облика ваншколских активности, као и у активности које организује Спортски савез особа са инвалидитетом.

Наша Школа се придружила овом пројекту.

У ПРВОЈ ФАЗИ ПРОЈЕКТА

свим ученицима наше школе је емитован  кратак едукативни инклузивни филм који је  на интересантан и деци близак начин, приближио децу са инвалидитетом и приказао њихове могућности и тако  пробудио интересовање деце за учешће у заједничким спортским активностима и игри са другарима. Поред гледања овог едукативног филма, деца су кроз  анкете, креативне радионице, имали прилике да искажу своје ставове и размишљања о теми.

Ево ученичких  ставова,  размишљања , запажања и утисака  везаних  за садржај видеа и тему инклузивности:

  • Ученици су   показали  висок ниво озбиљности и пажње током ових часова.
  • Било је деце која  су се растужила и плакала. Разговарало се о  осећањима и потребама свих особа.
  • Показали су  интерес  за неке врсте инвалидности као нпр.  Даунов синдром , наводећи и примере из свог окружења.
  • У одељењима у којима се налазе деца са одређеном врстом инвалидитета ученици показују емпатичност и пружају помоћ и подршку .
  • Сматрају да особе са инвалидитетом треба да равноправно учествују у свим спортским активностима јер могу и они да постигну резулат.
  • Наводила су  и проблеме са којима се сусрећу деца са инвалидитетом (неемаптичност друге деце када не могу да се укључе у свакодневне активности и игре поштујући одређена правила или не могу да постигну резултат.

Предлажу:

  •  да би могли да прилагоде правила игре својим другарима како би молги да се играју заједно;
  • да се пронађе лек за инвалидност; да се пронађу новчана срдства за њихово лечење;
  • да им помогну да развију самопуздање.
  • Примећују и да су ова деца „мање вољена“ код одређеног броја друге деце и да због тога треба развијати поштовање за сваког без обзира на различитности које постоје. Понекад  вршњаци не дозвољавају деци са инвалидитетом да  учествују у спортовима којима се остала деца  баве. Сматрају да то није у реду и да уколико дете не може да се укључи у неку спорстску активност, треба понудити заједничку активност у којој би сви могли да учествују.
  • треба код свих ученика развијати поштовање наводећи да „ није лепо“ избегавати, ругати се и искључивати друге из игре ради разлика које постоје.

ДРУГА ФАЗА ПРОЈЕКТА:

Циљ активности у другој фази пројекта је да деца без инвалидитета боље упознају своје другаре са инвалидитетом ( деца са телесним инвалидитетом, деца оштећеног вида и слуха, деца са интелектуалним тешкоћама, развојним поремећајима,….)

Наша школа је обезбедила  услове за организацију промотивне едукативне радионице .

Тако су три одељења наше школе имала изузетну прилику да буду учесници занимљиве едукативне радионице „Снађи се у мојој кожи“. 

Циљ радионице је да деца  разумеју како се у одређеним ситуацијама осећају деца са одређеном врстом инвалидитета. 

Ученици су са великом пажњом и радозналошћу учила да пролазе полигон завезаних очију, шутирају на кош из колица, покушају да буду прецизни са несразмерно великим рукавицама , све оно са чим се свакодневно суочавају особе са инвалидитетом.

Одушевљени овим активностима и топлим односом изванредних људи великог срца и посвећености послу,   деца наше школе  са и без инвалидитета имати су сјајну прилику да се заједно играју игара/спортова који су прилагођени деци са инвалидитетом (боћање, гоалбал, седећа одбојка и сл.).

Жао нам је што због епидемиолошке ситуације нисмо били у могућности да позовемо и родитеље на промотивну манифестацију и што већи број ученика,  али је важно да смо видели и научили  на који начин можемо даље и сами наставити да развијамо емпатичност и другарство међу свом децом без обзира на различитости и да се сви РАДУЈЕМО ЗАЈЕДНО!.

ПОДЕЛИЋЕМО ПРОМОТИВНИ МАТЕРИЈАЛ НАМЕЊЕН РОДИТЕЉИМА НА ОВАЈ НАЧИН:

И ДА СЕ ЗАКИТИМО ЗАХВАЛНИЦОМ НА КОЈУ СМО ПОНОСНИ!